Dlaczego orzechy włoskie są tak zdrowe? | orzeszkowelove.pl
Wysyłka w ciągu 2 dni roboczych Bezpieczne płatności Darmowa dostawa powyżej 139 zł

Dlaczego orzechy włoskie są tak zdrowe?

orzechy włoskie

Dlaczego orzechy włoskie są tak zdrowe? Orzechy włoskie to najzdrowsze orzechy! Czy powiedziałbyś, że to przesadzone zdanie? Te właśnie orzechy ale również orzechy laskowe i orzechy nerkowca to bogactwo witamin, minerałów i składników odżywczych. Jednak to właśnie orzech włoski jest najzdrowszy spośród orzechów! Z czego wynikają prozdrowotne właściwości orzechów włoskich? Udowodnione, że regularne spożywanie orzechów ma znakomity wpływ na nasze zdrowie.

orzechy włoskie

Chcecie dowiedzieć się dlaczego? Chociaż 100 gram orzechów włoskich to 654 kcal (1 orzech to około 4 gramy, czyli ok. 25 kcal), to jest to energia pełna wartości odżywczych i zdecydowanie przekąska warta polecenia!

Czym jest orzech włoski?

Orzech włoski to owoc drzewa liściastego należącego do rodziny orzechowatych. Owoc ukryty jest w zdrewniałej, twardej skorupce które w czasie dojrzewania pokryte się zieloną, kulistą łupiną. Drzewa te są roślinami długowiecznymi, które zachwycają dostojnością i monumentalnością. Posadzone w naszych ogrodach będą potrzebowały sporo miejsca, ale za to co roku będziemy mogli cieszyć się bogactwem orzechów.

Wartości odżywcze orzechów włoskich

Orzechy dostarczają cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka, błonnika, witaminy E, witamin z grupy B oraz minerałów takich jak: fosfor żelazo, magnez, wapń, cynk, potas, sód. Ze względu na dużą ilość fosforu, który doskonale wpływa na pracę mózgu, orzechy polecane są dla uczących się. Ze względu na zawartość kwasu foliowego i innych witamin z grupy B oraz kwasów tłuszczowych omega-3 jest to doskonały produkt dla wszystkich kobiet w ciąży.

Czy warto spożywać orzechy włoskie?

Pomimo że orzechy te zawierają około 60% tłuszczy, warto je spożywać regularnie w małych ilościach w formie przekąski. Są najbogatszym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają dobroczynny wpływ na organizm, zawierają ich aż 40%. Orzechy włoskie między innymi:

  • Wzmacniają system nerwowy – lanolina zawarta w orzechach włoskich oraz uzupełniający kwas foliowy i magnez korzystnie wpływają na pracę układu nerwowego. Dlatego zaleca się, aby osoby, które są zmęczone, zestresowane, mają problemy ze snem lub mają nadpobudliwość, spożywały orzechy włoskie
  • Chronią układ krążenia – wielonienasycone kwasy tłuszczowe i sterole roślinne zawarte w orzechach włoskich mogą obniżać poziom złego cholesterolu, działają przeciwzapalnie i zapobiegają zakrzepicy. Ponadto orzechy włoskie mogą również regulować ciśnienie krwi;
  • Łagodzi dolegliwości żołądkowe – orzechy włoskie mają silne działanie grzybobójcze, bakteriobójcze, przeciwzapalne i odtruwające
  • Poprawiają pracę mózgu – dzięki wysokiej zawartości fosforu orzechy włoskie mogą usprawnić proces myślenia.
  • Poprawiają wygląd skóry – obecność cynku i innych substancji przeciwbakteryjnych sprawia, że ​​ekstrakt z orzecha włoskiego jest popularnym składnikiem kremów i maseczek do cery trądzikowej lub tłustej.
  • Odżywia włosy, ekstrakt z orzecha włoskiego, jest również stosowany w kosmetykach do pielęgnacji włosów. Najczęściej stosowany jest w preparatach do pielęgnacji włosów przetłuszczających się lub wypadających.
  • Wzmacnia układ krwionośny, korzystnie wpływa na mózg i zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, chorób serca, udaru mózgu i niektórych nowotworów.

Warto dodać, że orzech włoski ma niski indeks glikemiczny, więc osoby chore na cukrzycę mogą go spokojnie spożywać. Nasiona orzecha włoskiego są nie tylko dobre dla organizmu – jego liście wykazują również właściwości prozdrowotne. Mogą być używane do przygotowania wywarów do zwalczania nad potliwości i być stosowane do leczenia żylaków i hemoroidów. W pierwszym przypadku napar można stosować do moczenia w nim stóp lub jako dodatek do kąpieli, natomiast w drugim – najlepiej używać go do kompresowania lub mycia.

Sklep ze zdrową żywnością znajdź zdrowe przekąski

Orzechy włoskie są niezwykle kaloryczne co, zapewnia uczucie sytości. Garść orzechów to około 229 kcal, ale nie są to puste kalorie. Są bogatym źródłem składników mineralnych, pełnowartościowe białko, cenne witaminy i nienasyconych kwasów tłuszczowych (głównie omega-3 i omega-6). Regularne ich spożywanie może skutecznie obniżyć poziom cholesterolu, wzmocnić odporność oraz zahamować rozwój miażdżycy – to tylko niektóre z ich zalet! Sprawdź również nasz poprzedni artykuł Wysokiej jakości orzechy na orzeszkowelove.pl

Zostaw komentarz

Kategorie